САОПШТЕЊЕ ПОВОДОМ ДРАСТИЧНО СМАЊЕНОГ ИЗВОЗА ЗАМРЗНУТЕ МАЛИНЕ И КУПИНЕ У ПРВОМ КВАРТАЛУ 2022. ГОДИНЕ

Извоз замрзнуте малине бележи значајан пад у прва три месеца текуће године.
Пословно удружење хладњача Србије окупља знатан број произвођача замрзнутог воћа и поврћа који су лидери у сектору којим се баве. Удружење се у условима редовног пословања углавном не оглашава. Међутим, када дође до догађаја који могу имати далекосежне последице на производњу и на тржиште, сматрамо својом основном дужношћу да се јавности представе искуствене чињенице из сектора којим се баве чланови Удружења. Дате чињенице могу да буду здрава подлога за све анализе и коментаре.
Нажалост, често се у јавности од стране појединаца који имају лични интерес ствара намерна лоша атмосфера која чланове нашег Удружења и остале учеснике у сектору замрзнутог воћа и поврћа, готово по правилу, показује у негативном светлу. Такви наступи који су вођени интересом појединаца, а који нису базирани на реалним показатељима негативно утичу на однос пољоприредних произвођача и прерађивача воћа.
Према доступним подацима, из Србије у прва три месеца ове године забележен значајан пад извоза малине за више од 30% у односу на исти период претходне године.
Већина извозника замрзнуте малине је забринута због тренутне ситуације на тржишту и прибојава се да ће се тренд смањења извоза наставити и у наредним месецима.
Нажалост, слична је ситуација и са извозом купине.
Шта су разлози овакве ситуације на тржишту, можемо само претпоставити с обзиром на то да смо у претходне две године пословали у до темеља измењеним и отежаним условима. Довољно је да поменемо епидемију Корона вируса, Брегзит, а данас и рат у Украјини. Потрошачи су у овом периоду променили навике у исхрани старајући се да ојачају свој имунитет бирајући за себе производе високе биолошке и нутритивне вредности какви су плодови јагодастог воћа без обзира на цену производа. Међутим, вртоглава поскупљења и инфлација у већини земаља у које се из Србије извозе замрзнуте малине и купине су довела до смањења потрошње производа више ценовне класе. Дакле, иако су потрошачи спремни да плате преко својих могућности када је здравље у питању, виша цена производа узрокује смањену потрошњу, односно потражњу на тржишту. Ефекат високих фиксних трошкова у набавци воћа су превисоке цене, а потрошња прениска тамо где су људи сиромашни.
Снага нашег Удружења се огледа у сталним саборним настојањима за остваривање заједничких циљева чланова и свих учесника на тржишту, а пре свега произвођача и откупљивача воћа.
Већина извозника сматра да сви учесници у ланцу производње, прераде и извозу малине и купине морају имати слуха за промене на тржишту замрзнутог воћа ако желе да се обезбеди сигуран пласман замрзнуте малине и купине који ће донети свима задовољавајући профит, а нашој Држави значајан девизни прилив.
< Вратите се на Вести